Referent stavebního úřadu 05 – nová průběžná výzva

Městský úřad Žatec, zastoupený tajemnicí, vyhlašuje výběrové řízení na obsazení pracovního místa na dobu neurčitou Referent stavebního úřadu 05 – nová průběžná výzva.

Forma spolupráce

  • Práce / Plný úvazek

Lokalita

  • Ústecký kraj

Termín nástupu

dle dohody

Délka spolupráce

na dobu neurčitou

Náplň práce

Popis činnosti pracovníka:
•    výkon státní správy ve věcech provádění stavebního zákona a předpisů s nimi souvisejícími 
•    výkon stavebního dozoru spočívající v soustavném dozoru nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických osob a nad plněním jejich povinností vyplývajících ze stavebního zákona 

Požadavky

Kvalifikační požadavky vzdělání a praxe: 
(1) Požadovaná znalost zejména těchto zákonů: zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon; zákon č. 148/2023 Sb., o jednotném environmentálním stanovisku; zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů; zákon č. 500/2004 Sb., správní řád; zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení);
(2) Kvalifikační pro výkon činnosti na úseku stavebního řádu splňuje fyzická osoba, která
a) má osvědčení zvláštní odborné způsobilostipro správní činnost stavební řád a vyvlastnění podle jiného právního předpisu, nebo osvědčení o úspěšném vykonání úřednické zkoušky pro obor státní služby, jehož součástí je stavební řád a
b) splňuje kvalifikační požadavky vzdělání podle zákona.
(3) Kvalifikační požadavky vzdělání podle odstavce 2 písm. b) splňuje
a) autorizovaný architekt, kterému byla udělena autorizace pro obor architektura nebo bez specifikace oboru podle autorizačního zákona,
b) autorizovaný inženýr nebo autorizovaný technik, kterému byla udělena autorizace pro obor pozemní stavby, dopravní stavby, stavby vodního hospodářství a krajinného inženýrství, mosty a inženýrské konstrukce, statika a dynamika staveb nebo městské inženýrství,
c) fyzická osoba, která má vysokoškolské vzdělání ve studijním programu náležejícím do oblasti vzdělávání architektura a urbanismus, stavebnictví, ekonomické obory, doprava, biologie, ekologie a životní prostředí, lesnictví a dřevařství, vědy o zemi, nebo právo,
d) fyzická osoba, která má vyšší odborné vzdělání v oboru stavebnictví, geodézie a kartografie, obecně právní činnost, veřejnosprávní činnost, nebo doprava, nebo
e) fyzická osoba, která má střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru stavebnictví, geodézie a katastr nemovitostí, nebo veřejnosprávní činnost.
 
Úředník nesplňující kvalifikační požadavky může vykonávat činnost stavebního úřadu na úseku stavebního řádu, pokud je zajištěno, že bude do doby splnění uvedených požadavků vykonávat tuto činnost pod odborným vedením úředníka splňujícího kvalifikační požadavky pro výkon činnosti na úseku stavebního řádu, nejvýše však po dobu 3 let.

Další odborné předpoklady:
•    ovládání PC (Microsoft 365, poštovní klient), výhodou znalost práce v programu VITA a GINIS, GeoStore
•    NUTNÁ ORIENTACE v projektových dokumentacích
•    komunikační schopnosti, flexibilita, samostatnost 
•    řidičský průkaz skupiny B (aktivní řidič)
•    předpokládaný nástup: ihned/dohodou
VÝHODOU zvláštní odborná způsobilost při územním rozhodování a při rozhodování na úseku stavebního řádu a vyvlastnění, popř. zvláštní odborná způsobilost silničního hospodářství
 
Předpoklady pro vznik pracovního poměru: 
•    státní občanství České republiky, u cizích státních příslušníků trvalý pobyt na území ČR 
•    minimální věk 18 let, způsobilost k právním úkonům, morální a trestná bezúhonnost
•    znalost jednacího jazyka – češtiny (u cizích státních příslušníků s trvalým pobytem v ČR) 

Nabízíme

•    pružnou pracovní dobu, 5 týdnů dovolené + 4 dny pracovního volna
•    stravenkové karty, stravenky v hodnotě 165 Kč na den
•    osobní příplatek
•    stabilizační odměna ve výši 2.500 Kč měsíčně již při nástupu
•    pravidelný růst platu, možnost mimořádných odměn
•    vzdělávání v rámci prohlubování kvalifikace, možnost kariérního růstu 
•    příspěvek na kulturu, sport, rehabilitaci a vzdělávání ve výši 4.000 Kč každý rok
•    benefitní příspěvek ve výši 6.000 Kč na rok
•    příspěvek na očkování
•    příspěvek na životní nebo penzijní pojištění ve výši 1.000 Kč měsíčně
•    možnost účasti na sportovních turnajích v rámci reprezentace města Žatec
•    společenské a kulturní aktivity, stabilní a profesionální zázemí

Další informace

Místo výkonu práce: Městský úřad Žatec 
Platové zařazení (dle zákona č. 262/2006 Sb., NV č. 341/2017 Sb., v pl. znění): platová třída č. 11
·      platové rozpětí 11. pl. třídy v závislosti na praxi až 38.570 Kč (za 32 let uzn. praxe)
·      zaručený plat při nástupu minimálně 33.280 Kč

Uchazeč o zařazení do výběrového řízení podá na Městský úřad Žatec písemnou přihlášku, která bude obsahovat tyto náležitosti: 
•    název pracovní pozice 
•    jméno a příjmení, titul, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu 
•    č. občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, číslo řidičského průkazu 
•    telefonické spojení, e-mailovou adresu, datum a podpis

K přihlášce budou připojeny tyto doklady: 
•    strukturovaný životopis 
•    ověřený doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání, u VŠ včetně dodatku k diplomu
•    výpis z evidence rejstříku trestů FO ne starší než 3 měsíce 
 
Písemné přihlášky včetně příloh doručí uchazeč osobně, nebo prostřednictvím dopravce na adresu: 
Městský úřad Žatec, Útvar tajemníka úřadu, náměstí Svobody 1, 438 01 Žatec
obálka musí být označena textem VŘ Referent SÚ + termín ukončení příjmu přihlášek
 
Termíny ukončení přijmu přihlášek a předpokládané termíny osobních pohovorů:
·         13.10.2025 do 14:00, osobní pohovory 15.10.2025 od 14:00
·         10.11.2025 do 14:00, osobní pohovory 12.11.2025 od 14:00
·         08.12.2025 do 14:00, osobní pohovory 10.12.2025 od 14:00
 
Pokud bude vybrán vhodný uchazeč, nebudou další termíny výběrového řízení realizovány. Ukončení výběrového řízení bude oznámeno na webu města v sekci výběrová řízení.
 
Osobního pohovoru se budou účastnit všichni, kteří podali přihlášku do příslušného výběrového řízení, splnili formální a kvalifikační náležitosti dané výzvou.  O pozvání k osobnímu pohovoru budou informováni zájemci e-mailem a telefonicky po ukončení podání přihlášek v příslušném termínu. 
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo kdykoliv v jeho průběhu toto výběrové řízení zrušit. V souvislosti s účastí ve výběrovém řízení uchazeč v souladu s ustanovením zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů a v návaznosti na příslušné předpisy Evropské unie souhlasí se zpracováním a archivací osobních údajů uvedených v přihlášce a jednotlivých přílohách.
Přihlášky neúspěšných uchazečů bude možné vyzvednout na podatelně města Žatec do konce měsíce, ve kterém byla ukončena výzva k podání příjmu přihlášek. Nevyzvednuté přihlášky včetně příloh budou po tomto datu skartovány.